offspring

Wednesday, June 25, 2008

Kesan Penggunaan Mikrowave Oven

Microwave oven : Ketuhar Gelombang mikro

Microwave oven (MO) boleh dikatakan ada di setiap buah rumah di Malaysia. Kesan dari penggunaan MO telah banyak didokumenkan.

Satu kajian di Switzerland diketuai oleh saintis makanan dan biologi Dr Hans Hertel telah mengenalpasti kesan makanan MO. Selama lapan minggu, lapan orang telah ditempatkan ditempat persekitaran terkawal yang sama dan diberi makanan mentah, masak secara biasa dan makanan MO. Sampel darah diuji selepas setiap jamuan. Makan MO menyebabkan perubahan ketara pada sifat kimia darah.

Satu lagi kajian di Stanford University mengkaji kesan susu ibu MO. Salah seorang ketua saintis itu berkata “Dengan MOkan susu ibu, walaupun di seting pada tahap rendah, tetapi masih boleh memusnahkan beberapa ciri keupayaan melawan penyakit”. Mereka mengesahkan selain daripada memanaskan, ada banyak perubahan yang mencurigakan berlaku pada komposisi susu.

Pada awal 1991, satu saman mahkamah telah dikenakan pada hospital Oklahoma USA setelah seorang pesakit mati kerana diberi darah yang telah dipanaskan dalam MO.

Di Rusia, MO diharamkan pd tahu 1976 kerana kesan negatif pada kesihatan.

Beberapa kesan menggunakan MO :-

- memakan makanan yang dimasak dalam MO menyebabkan kerosakan sel otak secara “memintas putus” impuls elektrik dalam otak

- pengeluaran hormon lelaki dan wanita berkurangan atau berubah jika mengkonsumi makanan MO berterusan

- mineral, vitamin, dan nutrien dalam semua makanan mO berkurangan atau berubah , oleh itu badan kita tidak dapat sebarang kebaikan daripada makanan tersebut

- mineral dalam sayuran berubah menjadi radikal-bebas penyebab kanser
- makanan MO menyebabkan tumor kanser perut dan lambung

- penggunaan berterusan makanan MO menurunkan sistem imun

-penggunaan makanan MO menyebabkan kehilangan memori, penumpuan, ketaksatbilan emosi, dan penurunan kepintaran.

- MO mengubah bahan makanan, menyebabkan masalah penghadaman

- makanan MO kehilangan 60 hingga 90 % gelombang tenaga penting dan MO memecutkan disintegrasi struktur makanan

- makanan MO mengurangkan kebolehan badan kita mengambil vitamin B-komplex, vitamin C, vitamin E dan mineral esential dan lipotropik

Kesimpulannya MO menyebabkan kanser dan penyakit-penyakit lain. MO memusnahkan khasiat makanan dan melemahkan tubuh badan kita. Oleh itu kita harus berfikiran menyahkan Microwave Oven dari rumah kita.

About the author
Sheryl is a kinesiologist, nutritionist and holistic practioner.
Her website www.younglivingguide.com provides the latest research on preventing disease, looking naturally gorgeous, and feeling emotionally and physically fabulous.

0 Comments:

Einstein

Socrates

Confucious

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online